Kanariøyene kan få 1000 nye arbeidsplasser

Telefonselskapet Telefónica har planer om å etablere et kundetelefonsenter på Kanariøyene.

Et kundesenter for Telefonicas kunder kan skape 1000 nye arbeidsplasser, og kanskje forbedre servicen for selskapets kunder på Kanariøyene. Illustrasjonsfoto: Hugo Ryvik

Et slikt kundesenter (call-center) vil ha behov for 1000 ansatte, 400 i år og 600 til neste år, ifølge Telefonica.

Senteret skal betjene selskapets kunder på øygruppen.

Det skal plasseres enten i Las Palmas på Gran Canaria eller i Santa Cruz de Tenerife.

Foreløpig ligger Las Palmas best an til å få senteret.

Den endelige avgjørelsen skal tas i månedsskiftet juni/juli.

Kostnadene for å etablere senteret er inkludert i et budsjett på 100 millioner euro som er satt av til å forbedre infrastruktur og nettverk på Kanariøyene.

Telefonica er for tiden i ferd med å legge nye fiberoptiske kabler i Las Palmas og La Laguna på Tenerife.

Disse skal være klare ved utgangen av året, og skal da blant annet være tilgjengelig for 90 prosent av husholdningene i Las Palmas.

Tags